Hoe werf je millennials?


Foto van Gian Zandona

Gian Zandona – Monsterboard

Nu de arbeidsmarkt weer aantrekt, groeit ook de vraag van bedrijven naar jong talent. Maar wat is belangrijk voor millennials in hun werk en wat kan je als werkgever doen om aantrekkelijk te zijn? Gian Zandona, Directeur van Monsterboard in Nederland, neemt ons mee in deze vragen. Zodat jij als organisatie de talent acquisition voor millennials kunt verbeteren.

Millennials (leeftijd 18 tot 36 jaar) onderscheiden zich van andere generaties, omdat ze minder waarde hechten aan salaris. Op feestjes maak je dáár tegenwoordig minder indruk mee. Salaris is meer een randvoorwaarde geworden. Millennials hebben meer behoefte aan groei- en ontwikkelingsmogelijkheden en maatschappelijke relevantie in hun werk. Het gaat er om wat je bij kan dragen aan de maatschappij. Als je dat als organisatie kan bieden, heb je een streep voor. En een leuke vrijdagmiddagborrel schijnt het ook goed te doen, wordt er in de studio gegrapt.

Als je een vacature uit moet zetten, ben je eigenlijk al te laat. Als organisatie kan je al veel doen vóórdat je een vacature moet gaan uitzetten. Zo komen termen als Talent Pooling en Social Recruiting langs waar Gian Zandona mooie voorbeelden aan kan koppelen. Bijvoorbeeld om ITers naar je toe te laten komen, in plaats van dat jij naar ze op zoek moet.

Elke maandag van 15 tot 17 uur hoor je People Power op New Business Radio. Wil jij de programma’s gratis en automatisch op je mobiel? Abonneer je hier op de Podcast

Wil je weten hoe je onze podcast op je iPhone, Android, Computer of SONOS krijgt, klik dan hier voor onze handleiding.

Wil je de uitzending luisteren zonder muziek, klik dan hieronder op de Soundcloud track.

You may also like...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Shares